iNgAt2 SoKmO...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

nak itut mummy?

Monday, June 10, 2013

hakikat c azim fikri

cak!
hari ni 10june, besdei arwah abah mommy...jom sedekah kan Fatihah dulu...semoga roh ayahanda mommy sentiasa dicucuri rahmat dan tempatnya dikalangan org2 yg soleh hendaknya...,
nak cerita alkisah anak sulung mommy nh... tengok lukisan ninja yg dia buat nh...bulei tahan jugak bakat dia kan? kira oraitla berbanding tangan mommy nyer nie hehe...
baru saja abes cuti pertengahan tahun, azim da selamat dikhatankan...alHamdulillah...sebelum bersunat hari tu mommy memang sgt risau, buleh ke buleh ke buleh ke...takot sangat azim buat perangai masa tu...sebab ini bukan kali pertama azim bersunat...pernah masa umur azim 4 tahun...mommy nak joinkan azim dengan sepupu2 dia...tapi perancangan nya x menjadi...masa tu azim jadi orang terakhir selepas sepupu dia ayien...ayien sakan menjerit masa kena sunat tu...ape lagi...xcuak ke kalo jadi azim?
tahun nh azim darjah 1 di sri addiniah...mungkin da jadi 1 yg biasa kt sekolah nh kanak2nya bersunat awal so xde masalah untuk diorang solat berjemaah di masjid terutama solat jumaat...jadi hal nh rupanya menjadi rangsangan untuk azim...masa dia bagitau nak bersunat ritu, mommy cam caya xcaya je...tapi tawakal jer...mana tau kan, sempat mommy n abi jalankan tanggungjawab kitorang :D...
pagi nak pergi, azim masih tunjukkan muka semangat...tapi muka abi yg semacam...teringat lak kata2 mama mommy...lelaki biasa nya takot masa bersunat, akad nikah n wife nak bersalin hehe...lek lek abi, mommy pon nebes gak nh...
dan akhirnya, walaupun azim menangis, jerit, meraung n merayu...beliau selamat juga dikhatankan...dialog azim yg mampu buat mommy tersenyum... 'azim da jadi anak lelaki'...err penah x korang tengok, budak kena sunat sambil main ipad? azim lew tew ngee ngee

No comments:

Post a Comment

 

This Template is Brought to you by : AllBlogTools.com blogger templates


Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL